Mejla info@fremia.se eller ring 08-702 54 00, knappval 2, så hjälper vi dig.
Integritet och samtycke
Och så det här med GDPR. Genom att logga in på webbsajten godkänner du vår integritetspolicy och samtycker till hur vi hanterar dina personuppgifter. Vill du återkalla ditt samtycke, kontakta info@fremia.se.
Inloggningshjälpen
Allt om din inloggning och behörighet
Kan du inte logga in? Vet du inte vilken inloggning du har? Här finns svar på vanliga fel och frågor om behörigheter, och självklart kontaktuppgifter till vår Inloggningshjälp.
Inloggningshjälpen når du på vardagar klockan 8.30–11.30. Mejla till info@fremia.se eller ring 08-702 54 00, knappval 2.
Du har alltid en personlig inloggning, och loggar in med den e-postadress som är registrerad hos oss. Den kan du ändra genom att höra av dig till oss. Lösenordet bestämmer du själv, och kan byta när du vill, och skapa ett nytt om du glömt bort det.
Är du kopplad till flera verksamheter? Då använder du samma konto men byter verksamhet i inloggningsmenyn. Inloggningsmenyn fälls ut när du klickar på den rosa knappen i övre högra hörnet som har texten 'Logga in' när du inte är inloggad, och ditt namn när du är inloggad.
Vanliga inloggningsproblem
Lösenordet ska:
Ha mellan 8 och 20 tecken
Innehålla en liten bokstav, en stor bokstav och en siffra. Använd inte bokstäverna å, ä eller ö.
Även innehålla ett av följande specialtecken !?%&@_# (inga andra tecken godtas)
Om du inte skriver ett lösenord som följer de här kriterierna kommer det inte att fungera. Då kan du inte logga in. Dubbelkolla gärna att ditt lösenord stämmer överens med ovan!
De flesta webbläsare som Microsoft Edge, Chrome eller Firefox föreslår gärna ett lösenord när det finns ett fält för lösenord på en webbsida. Då fyller webbläsaren i ett påhittat lösenord i fältet, som du kan acceptera och använda.
Gör inte det, utan ta bort det föreslagna och fyll i ett eget.
Problemet är att webbläsarnas föreslagna lösenord inte matchar våra lösenordskriterier. Använder du det lösenord som webbläsaren föreslår kommer det inte att fungera på fremia.se, och du kan inte logga in.
Har du en Hotmail-adress som användarnamn på fremia.se? Och försöker sätta nytt lösenord? Då kommer inte återställningsmejlet att komma fram till dig. Det är så Hotmail gör, och vi kan inte påverka det tyvärr.
Kontakta oss enligt ovan så hjälper vi dig att sätta ett lösenord, eller ännu hellre byta till en annan e-postadress om det är möjligt.
Dina uppgifter
Har du bytt namn eller mejladress? En del uppgifter kan du ändra själv, men när det gäller e-postadressen behöver du kontakta oss. Hör av dig till Inloggningshjälpen!
Behörigheter på webben
När du loggar in på fremia.se kan du ha olika behörighet till innehållet och webbtjänsterna. Det finns tre olika roller som du kan läsa mer om nedan.
Har du fel behörighet? I första hand ska den som har rollen webbadministratör på fremia.se i din verksamhet logga in och ändra din behörighet. Hör av dig till Inloggningshjälpen om du inte vet vem det är.
När du har rollen användare får du tillgång till verksamhetsanpassad arbetsgivarservice som annars är låst för obehöriga. Till exempel ser du dina kollektivavtal och kan hämta blanketter som hör till dina avtalsområden som du behöver i olika situationer som arbetsgivare.
När du har rollen administratör har du tillgång till samma arbetsgivarservice och funktioner som en användare har. Men du kan dessutom utföra ett antal uppgifter som exempelvis:
Lägga till och ta bort användare.
Tilldela roller och behörigheter för användarkonton.
Rapportera löner till lönestatistikinsamlingen på hösten varje år. Det görs via vår samarbetspartner Statisticon.
Uppdatera årsuppgifter i januari till februari varje år.
Ändra verksamhetens uppgifter som postadress, mejladresser för arbetsgivarinformation och fakturering.
Som administratör har du ansvar för att uppgifter om användare och verksamhet är aktuella.
Alla medlemsorganisationer måste ha minst en administratör men helst två. Om en administratör slutar och glömmer att uppdatera sina uppgifter eller blir sjuk är det bra om en annan kan rycka in.
Som kursdeltagare kan du logga in och administrera den kurs du är anmäld till. Ladda ner kursintyg och kursmaterial och avboka dig från en kurs.
Rollen kursdeltagare får du om du inte är användare eller administratör sedan tidigare, och någon som är det i din organisation har anmält dig till kursen.