Arbetsrätt - att anställa rätt!

En anställning utgör oftast en stor investering för arbetsgivaren såväl ekonomiskt som socialt. Vi guidar dig i regelverket för att undvika dyrköpta lärdomar i samband med rekrytering

Vi går igenom vad man bör tänka på inför en nyanställning. Hur ni bör agera under rekryteringen gällande utdrag ur brottsregister, facklig medverkan, diskriminering etc. Vi avslutar utbildningen med regelverken kring anställning och avtalsförfarande.

Kursledare

Per Gradén och Sven Rosqvist

Du får en kallelse med anslutningslänk två dagar innan kursdag.

Betalning ska ske senast 30 dagar efter att du fått fakturan.

Detaljer
Kurstyp
Grundutbildning - Digital
Syfte
Att deltagarna ska känna till de regelverk som begränsar arbetsgivarens fria anställningsrätt.
Målgrupp
Personalansvariga, chefer, HR - alla som har ansvar för att anställa, säga upp och förhandla med facket.
Förkunskaper
Deltagarna ska gärna ha de teoretiska grunderna i arbetsrätt, jämförbart med utbildningen "Arbetsrätt - det du behöver veta för att göra rätt!" där deltagarna går igenom MBL, LAS och FML.
Avbokningspolicy
Din anmälan är bindande så länge du inte har avbokat eller överlåtit din plats. Det innebär att även om du inte deltar i utbildningen så debiteras du hela kursavgiften. Undvik kostnaden genom att avboka dig via vår webbtjänst eller kontakta utbildning@fremia.se senast tre arbetsdagar innan kursdag. Överlåta din plats: Du kan låta en annan person överta din kursplats, så länge det är en person inom din organisation. För att överlåta platsen måste du meddela oss namn, telefonnummer och mejladress till din ersättare. Mejla uppgifterna till oss på utbildning@fremia.se. Vi behöver de nya uppgifterna eftersom anslutningslänken och all övrig information skickas via mejl till kursdeltagarna. Ibland behöver vi även nå deltagarna via telefon. Även kursintyget behöver uppdateras med rätt uppgifter. Avboka din plats: Logga in på ditt konto på fremia.se. I inloggningsmenyn som fälls ut till höger på sidan hittar du avbokningen under ”Dina utbildningar”.